Dersin Adı | Edebiyatta Temel Kavramlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETI 100 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yazın dünyasına temel bir yaklaşımla çeşitli kavram ve türleri öğrenmek, söz sanatlarına aşina olmak, yazın yapıtlarını okuma, inceleme ve tartışma konularında beceri kazanmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, farklı türlerdeki yazın eserleri incelenecek, metinler çözümleme amaçlı tartışılacak, ayrıca tarih, kültür ve yazın arasındaki etkileşim araştırılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Öyküye giriş, Öykü analizi I | Shirley Jackson, The Lottery, ISBN-10: 1563127873 [Online: https://www.newyorker.com/magazine/1948/06/26/the-lottery]. |
3 | Öyküye giriş, Öykü analizi II | Shirley Jackson, The Lottery, ISBN-10: 1563127873 [Online: https://www.newyorker.com/magazine/1948/06/26/the-lottery]. |
4 | Dramaya giriş, Drama analizi I | Arthur Miller, The Crucible, (New York: Penguin Books, 2000), ISBN-ISSN: 9780142437339 |
5 | Dramaya giriş, Drama analizi II | Arthur Miller, The Crucible, (New York: Penguin Books, 2000), ISBN-ISSN: 9780142437339 |
6 | Şiire giriş, Şiir analizi I | Sylvia Plath, “Lady Lazarus” in The Collected Poems, ISBN-10: 0061558893 [Online: https://www.poetryfoundation.org/poems/49000/lady-lazarus]. |
7 | Şiire giriş, Şiir analizi II | Sylvia Plath, “Lady Lazarus” in The Collected Poems, ISBN-10: 0061558893 [Online: https://www.poetryfoundation.org/poems/49000/lady-lazarus]. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öykü analizi uygulamaları, Kısa öğrenci sunumları | Öğretim üyesi tarafından seçilecek çeşitli öyküler Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume C American Literature 1865-1914, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97899-0; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume D American Literature between the Wars 1914-1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97900-8; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume E American Literature since 1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97901-6; Project Gutenberg: https://www.gutenberg.org/ |
10 | Öykü analizi uygulamaları, Kısa öğrenci sunumları | Öğretim üyesi tarafından seçilecek çeşitli öyküler Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume C American Literature 1865-1914, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97899-0; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume D American Literature between the Wars 1914-1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97900-8; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume E American Literature since 1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97901-6; Project Gutenberg: https://www.gutenberg.org/ |
11 | Öykü analizi uygulamaları, Kısa öğrenci sunumları | Öğretim üyesi tarafından seçilecek çeşitli öyküler Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume C American Literature 1865-1914, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97899-0; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume D American Literature between the Wars 1914-1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97900-8; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume E American Literature since 1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97901-6; Project Gutenberg: https://www.gutenberg.org/ |
12 | Drama analizi uygulamaları, Kısa öğrenci sunumları | Öğretim üyesi tarafından seçilecek çeşitli oyunlar Project Gutenberg: https://www.gutenberg.org/ |
13 | Şiir analizi uygulamaları, Kısa öğrenci sunumları | Öğretim üyesi tarafından seçilecek çeşitli şiirler Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume C American Literature 1865-1914, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97899-0; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume D American Literature between the Wars 1914-1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97900-8; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume E American Literature since 1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97901-6; Poetry Foundation: https://www.poetryfoundation.org/ |
14 | Şiir analizi uygulamaları, Kısa öğrenci sunumları | Öğretim üyesi tarafından seçilecek çeşitli şiirler Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume C American Literature 1865-1914, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97899-0; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume D American Literature between the Wars 1914-1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97900-8; Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume E American Literature since 1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97901-6; Poetry Foundation: https://www.poetryfoundation.org/ |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Shirley Jackson, The Lottery, ISBN-10: 1563127873 [Online: https://www.newyorker.com/magazine/1948/06/26/the-lottery]. Arthur Miller, The Crucible, (New York: Penguin Books, 2000), ISBN-ISSN: 9780142437339 Sylvia Plath, “Lady Lazarus” in The Collected Poems, ISBN-10: 0061558893 [Online: https://www.poetryfoundation.org/poems/49000/lady-lazarus]. Öğretim üyesi tarafından aşağıdaki kaynaklardan seçilecek çeşitli öyküler, oyunlar, şiirler: Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume C American Literature 1865-1914, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97899-0. Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume D American Literature between the Wars 1914-1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97900-8. Nina Baym, The Norton Anthology of American Literature: Volume E American Literature since 1945, (New York: W.W. Norton, 2003), ISBN-ISSN: 0-393-97901-6. Project Gutenberg: https://www.gutenberg.org/ Poetry Foundation: https://www.poetryfoundation.org/
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğrencilerden dersten önce analizi yapılacak eserleri okumaları beklenmektedir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mütercim Tercümanlık alanında ileri düzeyde kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinir, | |||||
2 | Mütercim Tercümanlık alanında edindiği kavram ve fikirleri bireysel veya ekip çalışması halinde bilimsel yöntemlerle inceler, araştırır, verileri yorumlar, | X | ||||
3 | Kaynak ve erek dillerin dilbilgisel ve anlamsal yapılarını anlar ve kullanır, | X | ||||
4 | Kaynak ve erek dile ilişkin çeşitli toplumsal, kültürel ve tarihsel yaklaşımlar hakkında bilgi edinir ve bu bilgileri metin çözümlemede ve metin üretiminde kullanır, | X | ||||
5 | Kaynak dildeki yazılı ve sözlü metinleri anlar, yorumlar ve bu metinleri erek dile anlamları ve işlevleriyle örtüşen bir dil kullanarak aktarır, | |||||
6 | Edindiği kuramsal bilgi ve yetkinlikler ışığında çeviri sürecindeki aşamaları, stratejileri ve sorunları tanımlayarak yaratıcı çeviriler yapar ve çeviri metinleri eleştirir, | |||||
7 | Farklı uzmanlık alanlarına ilişkin geliştireceği kuramsal bilgileri ve araştırma yapma becerisini çeviri edimine aktarır, | X | ||||
8 | Çevirinin tüm süreçlerinde bilgisayar destekli çeviri araçlarını ve otomatik çeviriyi etkin bir biçimde kullanır ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamaya yönelik gelişmeleri izler, | |||||
9 | Çevirmenin toplumsal rolü, iş profili, mesleki etik değerleri konusunda farkındalık kazanır ve bireysel veya ekip halinde çalışmada iş yükü yönetimi becerisini edinir, | |||||
10 | Çeviri sürecinin tüm aşamalarında kaliteyi artırmak üzere gerekli kaynaklara erişir ve bunları kullanarak erek metni kalite hedefleri doğrultusunda kontrol eder, | |||||
11 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, ikinci bir yabancı dili iyi düzeyde, üçüncü bir yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest